Huwelijksreisjeroenenkarin.reismee.nl

Dag 2: de Bosjes kalkoen

Australië is het thuisland van de Brash/Bush Turkey, oftewel de Bosjes kalkoen. Deze enigszins vriendelijk uitziende vogel is net als de Nederlandse duif overal en nergens terug te vinden in zijn zoektocht naar eten en vriendjes. De wijze waarop is echter bijzonder. Wat deze vogel van andere onderscheid is zijn tomeloze inzet om over te komen als een knettergekke, luidruchtige, 'houdt niet op' kamikazevogel. Rennend tussen de campers en huisjes door geeft dit dier de Utrechtse toerist enige schrik over het temperament van de Australische dierenwereld. En zo schetsen we u het volgende scenario. Na midden in de nacht wakker gemaakt te zijn door zijn nieuwe bruid om haar naar de toiletten te begeleiden ivm de kamikazevogels die op de loer liggen, steekt een dappere Jeroen zijn hoofd om de camperdeur. De kust is veilig en een schoorvoetende Karin volgt haar man de camper uit op weg naar het toiletgebouwtje dat voor haar gevoel veel te ver weg ligt (hoeveel kalkoenen kunnen er opduiken tussen hier en daar... ). Na een paar meter gelopen te hebben rennen rechts van het bruidspaar twee kalkoen luid klokkend voorbij waarop het toiletgebouwtje in een recordtijd gehaald wordt door een bange Karin en een meegesleurde Jeroen. " Zie je wel" zegt een trillende Karin tegen een proestende en lachende Jeroen. " En die roofvogel die je op je arm had afgelopen weekend? Daar was je niet bang van ". Tja .... Na een half sluipende, half rennende terugtocht naar de camper is het oordeel unaniem. "Ze zij hartstikke gek die 'Belgen' eeeh Australische kalkoenen :-) en de on board toilet gaat voor 's nachts gebruikt worden. Een blije Karin en niet zo blije Jeroen (drie keer raden wie de campertoilet zal gaan legen :-) ) vervolgen zo op deze 2e dag in Australië hun reis. Op weg naar de Australia Zoo en de Great Barrier Reef. Liefs ons

Pauline en Philip

Wat een hilarisch verhaal! Zit in de gymzaal en de kids uit mijn klas vragen waarom ik zo zit te lachen. Ik zie het al helemaal voor me! Zou ook niks voor mij zijn! Wel echte liefde!! Have fun! Dikke zoen! P&P
p.s. Thijs en Esther: heel veel plezier op jullie trip!!

Ma

Zie het helemaal voor me..wat een verhaal!Ongetwijfeld het begin van vele dierenverhalen want daar is Australië groot mee geworden.
liefs Ma.

Kees

hai Karin en Jeroen , Dat haantje bij Kasteel Sterkenburg was wellicht een stuk klantvriendelijker! hard gewerkt deze week en foto,s van jullie bekeken!
geniet er van en neem een lekkere emoe biefstuk of .... !
liefs Kees van der Klooster

Rene

Leuk verhaal, een echte vakantie-ervaring.
Blij dat jullie een goede reis hebben gehad en zoveel leuke dingen op de planning staan, ben benieuwd naar alle verhalen (en natuurlijk de foto's).

Groetjes vanuit Nederland,

Rene