Huwelijksreisjeroenenkarin.reismee.nl

Finding nono

De disneyfilm finding nemo speelt zich af bij het great barrier reef waar het clownvisje nemo gevangen wordt en zijn vader op zoek gaat. Aangekomen in Sydney Harbour steekt deze vis zijn hoofd omhoog om te kijken of hij daadwerkelijk in Sydney is. Direct zie je een roedel meeuwen die allen: "mine, mine, mine" roepen en als een debiel alles wat voedsel is opjagen. Dit is geen dichterlijke vrijheid van de tekenaars en verhaalbedenkers geweest. In het echt sterft het bij de haven van de meeuwen, vooral bij de opera bar waar we dinsdag waren en zo gauw er een paar mensen van een tafel opstonden waar nog een kruimeltje eten lag kwamen de meeuwen om alles kaal te roven. Zelfs een tafel waar nog mensen aan zaten moest het op een gegeven moment ontgelden. Het tweede gevaar van de meeuwen is inherent aan het eerste, want het eten gaat uiteraard door het maag/darmkanaal van deze vogels en echt veilig zitten doe je niet. Als enige wapen tegen deze "shitfires" waren parasols geplaatst die het terras overlapten. Op woensdag hebben we dus dit gedeelte bij de opera house letterlijk en figuurlijk links laten liggen. Na wederom een prachtige lunch bij de pastaplace (die moeten we in Nederland hebben) troffen we per ongeluk een boekenzaak waar Broese 3 keer in paste. Mooie boeken en andere media en doorgegaan naar de Anzac-memorial. De poppies zijn niet in het seizoen en waren dus weinig aanwezig. Wel indrukwekkend opgezet en een bijzondere aardige vrijwilliger daar wiens vader nog bij de RAF bomber command zat en wittebrood in Mei 1945 boven Nederland heeft afgeworpen. Daar kende deze man Nederland van. Na uitleg dat we veel in Ieper zijn geweest kon daar verder alles. Dagelijks is bij het Anzac-monument om 11.00 uur in de ochtend een ceremonie. Ook zoiets is ons natuurlijk bekend, maar dan om 20.00 uur bij de Menenpoort. In de avond gingen we weer naar de opera house voor de voorstelling: "The King and I", gespeeld door een groot gedeelte van de Australian opera society. Dit is dus musical zoals het hoort en geen ellendemol-niveau. Een arme jongen die "slechts" op Broadway had gestaan werd weggeblazen door vooral de dame die Tuptim speelde, de koning en de eerste dame van de koning waren ook geniaal. Echt schitterend om zoiets in de opera house mee te maken. Donderdag was een maffe dag. Finding nono als je op zoek wilt naar een grote sportzaak. In Sydney is alles slecht aangegeven voor de automobilist en voor 40 minuten rijden zijn we 2,5 uur door bijzonder droeve wijken heen gereden. De beloofde 26.000 vierkante meter cricketspullen bleek daarna in werkelijkheid een stuk minder. Maar wel een mooi shirt en voor weinig cricketspikes gescoord! Gelukkig vonden we de weg uit Zuid-Sydney eindelijk en konden we in het mooie Shellharbour gaan slapen. Echt een prachtige, rustige camping op 50 meter! Van het strand. Morgen meer! We hebben vandaag iets prachtigs qua natuur gezien!

Lineke en Willem

In navolging van finding Nemo kun je toevoegen: finding the Great War, WO-II, rugby en cricket.
Laat deze kreten in Engels sprekende landen los en je doorbreekt meteen een grens en wordt met alle egards omgeven.
Wij zijn blij dat alles tot nu toe aan de verwachtingen beantwoordt en wensen jullie verder veel plezier en een goede reis toe.
Groeten, Lineke en Willem

Ruud

Heerlijk om jullie avonturen te lezen. Het verhaal met de meeuwen...wat een shit verhaal! Gelukkig dat jullie ook bijzondere lunchplekken ontdekken. Zo'n opera in het wereldberoemde opera house lijkt mij een belevenis.
Wij wensen jullie nog heel veel bijzondere momenten!
Liefs van ons,
Jacqueline, Myrthe, Elique en Ruud

Peter

Lieve Karin en Jeroen,
Wat een ervaring hè, die meeuwen. Brutaal als een meeuw, veranderen we het spreekwoord. Ik ben zelf ook wat van mijn eten daar kwijtgeraakt aan die jongens. Ze zitten bijna op je schouders. Dan heb je nog niet de Kookaburra's meegemaakt, berucht voor het stelen van vlees bij barbecue's, ze zijn vooral bekend vanwege hun hysterische, bijna menselijk klinkende gelach. De Magpie is ook een bekende Australische vogel, die ook een bijzondere roep hebben, dat lijkt net een slecht afgestelde radio. En mochten jullie wat meer naar de binnenlanden gaan zul je zien dat het daar wemelt van Cakatoos (kleine en grotere papagaaien)
Wat een aparte gewaarwording voor mij dat jullie daar rondlopen. Ik ben blij dat jullie deze onvergetelijke reis maken. Dit vergeet je nooit meer.
Australië is een belevenis.
liefs,
Peter (zet ik toch mijn naam ipv Pa)