Huwelijksreisjeroenenkarin.reismee.nl

Dag 3: Australia Zoo

Lieve allemaal, Super leuk om al jullie reacties te lezen op onze eerste reisavonturen. Dank jullie wel voor het posten! @Kees, geen emoesteak nog maar wel hele grote tijgergarnalen (jeroen staat nu aan de buitenkookplaat ze klaar te maken terwijl ik dit verhaaltje schrijf). We zijn superbenieuwd naar de foto's, zijn ze mooi geworden? @ma, idd meer dierenverhaal staan op stapel.vandaag naar Australia Zoo geweest waar Jeroen zelfs een kangeroo geaaid heeft en we een Koala vastgehouden hebben. Zoooo lief. Maar afijn, even terug naar de dag van vandaag. Na gisteren onze eerste echte ' on the road' dag te hebben gehad zijn we vanochtend vroeg met de camper richting Australia Zoo gereden. Een bezoek aan deze dierentuin stond al lang op ons wensenlijstje en de het bezoek heeft de verwachtingen meer dan overtroffen. Prachtige verblijven, een mooi onderhouden natuurlijk park en veel ruimte voor educatie. Vanmiddag konden we een croc show bijwonen en die was geweldig (zie paar foto's, mooiere foto's op de camera maar die kunnen we helaas niet meesturen). Veel soorten vogels die los allerlei stunts uitvoerden en natuurlijk een zoutwaterkrokodil die luid klappend met zijn bek hele kippen naar binnen werkte. Indrukwekkend om te zien. Ook het animal wildlife center waar gewonde dieren behandeld worden (denk aan pieterburen) was goed om te zien. Steve irwin heeft hier ook zijn laatste show opgenomen. Nu lekker aan de grote garnalen en boekjes over the Great Barrier Reef doorlezen. Voor Jeroen hoeft dit deel van Australie minder maar vooral ik kijk er erg naar uit. Overmorgen Snorkelen, schilpadden en dolfijnen zien op een dagptrip met een boot en (als alles goed gaat) die dag erna samen walvissentocht doen. @Erik, nog tips voor het snorkelen. @ester en thijs, ook van ons een hele fijne trip gewenst!!! @pien, :-) blij dat je de vorige post leuk vond!! Is Australie ook iets waarover bij aardrijskunde op school aandacht aan besteedt wordt? Morgen weer een Berichtje van Jeroen. Voor nu alvast welterusten (althans hier) en tot het volgende avontuur. Liefs Karin

emma

Wat leuk dat jullie zo vaak bloggen!
Stonden er ook nog veel aandenkens aan steve irwin?

Ma

Een croqshow bijwonen..lijkt me een groot avontuur.De krododil is bij uitstek zeer onvoorspelbaar..levensgevaarlijk dus.
En dan snorkelen en Karin.. de walvissenjacht, hier kijken jullie vast erg naar uit.Wat een reis toch!Vandaag een week getrouwd ik geniet nog steeds na en kan niet genoeg aan een ieder die het horen wil vertellen hoe het was.
Liefs Ma.

Ruud

Hoi Karin en Jeroen,
Kreeg van Ester het adres van jullie weblog. Kunnen we een beetje mee genieten van alle bijzondere ervaringen en verhalen. Geweldige foto's van de krokodillen. Snorkelen in het meest beroemde en beschermde rif ter wereld, lijkt mij een ervaring om nooit te vergeten. Hoop dat jullie al het mooist kunnen zien wat dit onderwater park te bieden heeft.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met Walvissen... Deze van dichtbij bekijken is een hele bijzondere ervaring.