Huwelijksreisjeroenenkarin.reismee.nl

Moreton Island en dolfijnen voeren

Lieve allemaal, Na een dagje rust zijn we gisteren met de camper opweg gegaan naar Moreton Bay. Een groot stuk zee tussen Brisbane en Moreton Island bekend om zijn vele schilpadden, dolfijnenen en Dugongs. Na een camping opgezocht te hebben zijn we de snorkelspullen op gaan halen en vroeg naar bed gegaan. De volgende dag stonden we al om 6:15 op de boot voor een dagbezoek aan Moreton Island, volgens de Australiers zelf 1 van de mooiste snorkelplaatsen van Australie. Na anderhalf uur zeeziek te zijn geweest (uiteraard Jeroen niet want van hem kon de boot niet snel of hoog genoeg door de golven gaan) op weg naar Moreton Island kwamen we uiteindelijk aan bij het Tangalooma Resort. Op dit prachtige tropische eiland, waar papagaaien en Kookaburra's vrij over de bomen vlogen, stond oa snorkelen op het programma. Na een flinke wandeling over het strand kwamen we aan bij een aantal scheepswrakken die vlak voor de kust gezonken zijn om zo te proberen een door mensen ontstaan coraalrif te maken en dus de coraalvorming te bevorderen. Met de belofte van een prachtige onderwaterwereld gingen we vol verwachting richting de wrakken snorkelen. Wat een tegenvaller!(@erik, zijn benieuwd wat jij ons geadvisserd zou hebben) Troebel water waar de vissen moeilijk in te vinden waren en tot onze schrik een behoorlijk onderstroming. Waar Jeroen met moeite nog in eerste instantie richting kust kon zwemmen, hing ik al snel in het ankertouw van een daar geankerde zeilboot in een poging niet meegesleurd te worden. Na wat hulp van Jeroen kwamen we uiteindelijk weer bij de kust aan waar we nogal geschrokken en doodmoe terug naar het resort gegaan zijn. 's middags hebben we heerlijk van alle faciliteiten van het resort gebruik gemaakt en rondgekeken op dit prachtige eiland. Een uur voor aanvang van de terugreis (schemering) had Jeroen nog een grote verrassing geregeld. We mochten namelijk meehelpen met het voeren van de wilde dolfijnen vanaf ongeveer een meter in zee. Geen woorden voor hoe geweldig dit is geweest. Zo dichtbij deze prachtige dieren, zelf ervaren hoe slim, grappig en lief ze zijn. Daarbij voelde we 't extra speciaal dat we dit samen hebben kunnen doen. Samen in het water bij de dolfijnen en ook nog een Verpleegstershaai die heel rustig bij ons in de buurt zwom. Zo bijzonder dat Jeroen en ik nog steeds niet kunnen geloven dat we dit gedaan hebben. Mede dankzij jullie ontzettend lieve giften bij de bruiloft is dit werkelijk geworden. @pien, wat superleuk om te lezen dat je klas met ons ' mee reist'. Echt geweldig en vanuit ons hier ' down under' heel veel hartelijke groeten. We dachten nu de klas zo meeleest dat het misschien wel leuk is als je ter verloting na terugkomst of als prijs voor iets met dit 'meereizen' een leuk echt Australisch iets kan gebruiken. Nu hebben wij gisteren een heel klein flesje met echt zand van het strand op Moreton Bay meegenomen. Misschien kun je hier als prijs iets leuks mee doen. We hebben er voor ons zelf ook 1. @ester en thijs, heel veel moois gewenst in ZA. Wat een bestemming en de eerste na grote veranderingen thuis. We wensen jullie alle goeds toe! En wat is de wereld idd klein he:-) @kees, 23 graden ??? Bijna zomers. Wat heerlijk! Na alle gezelligheid is het missen wederzijds hoor. En nu ook nog met je verjaardag komende week. Heel veel leuks toegewenst die dag. @ma, 't is hier warm overdag, iets van 28 graden dus heerlijk. Alles goed thuis? Liefs van een (beetje verbrande) Jeroen en zwijmelende (dolfijnen gezien, zucht) Karin

Ma

Was dat even schrikken..bijna meegesleurd te worden door een onderstroming..ook dat maken jullie mee.niet alles is zonder risico blijkbaar.Staat tegenover dat jullie hebben ondervonden hoe sociaal en vriendelijk dolfijnen kunnen zijn.Ook zij blijken een andere kant te hebben zijn namelijk heel slim en erg sterk.Wat heerlijk om dit te kunnen doen.Hier is het op dit moment ook een prima temperatuur wat heerlijk is wanneer je zoals ik een dagje vrij bent.liefs van Ma.

Kees

hai Karin en Jeroen , Leuk he genieten van dedolfijnen,
voorts zijn jullie niet goed voorgelicht qua stromingen!
Wat een wereld van verschil waarin jullie zitten! heerlijk voor jullie? het onderwerp vliegen en vogels komt er vast ook nog van ! Zola's je weet is het hier heerlijk weer. De blauwe druiven in onze tuin zijn heerlijk van smaak geworden en ga me voorbereiden om op mijn verjaardag! hartelijke groet van onze Siamese katten Bashu, Sayang en Alexie !

Thijs&Ester

Hi Karin&Jeroen,
Wow, wat een avonturen.. Dolfijnen mogen voeren??? Dat is gaaf!! Geloof me deze ervaringen blijven je leven bij. Wel naar van die strimingen. Behoorlijk scary zeg. En wat Kees zegt inderdaad niet gied gewaarschuwd. Zullen jullie vast ff van moeten bijkomen.. Wij zitten nu in het tweede reservaat, Bela Bela. Gisteren ook ff moeten bijkomen van bosbrand tijdens onze safaritocht. Brand is onder controle door helikopters en veel menselijke handen maar zal nog aantal dagen duren eer het is geblust. Zuur voor de flora en fauna en voor de mensen. Verder super. Genieten jullie van al het geweldigs.. It's a life time experience samen .. Vergeet je nooit meer. Dikke zoen van ons..

jacqueline

eindelijk de link doorgestuurd gekregen zodat ik jullie verhalen kan lezen. Karin wat kun jij boeiend schrijven. Ik zie het gewoon voor me en reis daardoor een beetje mee. Het dolfijnenverhaal vond ik geweldig, wat een ervaring!Altijd nog een grote wens van mij, wie weet.
Twee weken zijn jullie nu getrouwd en wij hebben het nog vaak over het heerlijke feestweekend. Blijf vooral schrijven en samen genieten!!!!!Kus jacqueline