Huwelijksreisjeroenenkarin.reismee.nl

Sydney and how to get there

Na het mooie rustmoment in Mullumbimby afgelopen vrijdag begonnen we op zaterdag met de kleine 800 km richting Sydney vanaf Ballina. Al snel kwamen we er achter dat je niet eens 80 km p/u gemiddeld haalt daar stukken van de highway/freeway gewoon door dorpjes of kleine stadjes gaan, waar verkeerslichten en rotondes de snelheid aardig doen breken. De dorpjes zelf zijn droef te noemen. Gelukkig kwam er in de namiddag een goed stuk snelweg die ons naar het leuke havenstadje Port Marquarie leidde. Hier gelukkig geen Amerikaans gevoel bij dit stadje, wat echt een leuke kern voor een mooie haven heeft. In de avond gegeten bij de pancake place, die het hollandse pannenkoeken combineert met een roti en wrap en nog wat andere invloeden. We kregen een in een crepe ingerolde fruits de mer die heerlijk was. Als toetje banaan en chocolade met natuurlijk een crepe. Erg leuke ideeen opgedaan. Op zondag viel bij het rijden vooral ook op dat wat in Nederland als vluchtstrook dient hier het fietspad is. Als extra baan van de snelweg dus. Vooral boeiend ook bij invoegend verkeer, dan mag de fietser even dat stuk invoegstrook oversteken. Volgens de inmiddels al drie jaar hier wonende Pieter Mees, een cricketvriend van Jeroen, kunnen Australiers niet echt fietsen, ze leren het pas rond hun 30 als ze al aan de slag gaan. Hijzelf vindt het ook gevaarlijk te fietsen daar de Nederlandse stijl niet geschikt is voor het Australische verkeer. Aangekomen op een potentieel goed ogende camping bleek naderhand dat dit niet de juiste keuze was. Te ver van Sydney af, wifi stuk en als piece de resistance toiletten en douches die door teveel mensen werden gebruikt ten opzichte van de schoonmaakfrequentie. Ga dus niet naar Narrabeen. Snel maandagochtend gevlucht richting de Sydney hills, waar we rustig en schoon staan en op 8 minuten rijden van de Sydney underground. Je bent nog wel een half uurtje kwijt, maar met een bus van 8m lang en 3,5m hoog en links rijden laten we die liever in de buitenwijken staan. Uitgestapt bij town hall station, wat direct overloopt in hoog catharijne maal 8. Het oude queen victoria building is erg leuk met winkels ingericht, daarna komt het grote geweld met prada en al dat soort gedoe. Mooi om te zien en leuk om te doen. Gisteren wat later naar Syndey gegaan en we zijn andeerhalf uur alleen al kwijt geweest bij de haven van Sydney en het opera house. Een prachtige zonsondergang bij de haven en de brug. Met Pieter Mees, die in Sydney werkt en woont, bij de opera bar gegeten en van hem hebben we een goed idee gekregen wat het is om hier te wonen en te werken (en natuurlijk te cricketen...). Vandaag weer Sydney in voor de betere sightseeing en een mooie verrassing in de avond. Tot de volgende ronde!

jacqueline

Leuk om weer van jullie te horen! We hopen dat jullie niet té enthousiast worden over Sydney en gewoon weer naar Utrecht komen:) Liefs van ons "de Spelbosjes"

Kees

Mooie avonturen maken jullie mee! IK heb via de email van Jeroen diverse fotos verzonden. Kijk en verwonder !

Ma

Door jullie enthousiasme reis ik gewoon een stukje mee!wat een gedetailleerd beeld.. heel leuk om te lezen.
Syndney the place to be lijkt me.
Veel liefs uit het nu regenachtige Houten na 6 vroege diensten is het nu even uitrusten.enne met de konijntjes gaat het prima wat een schatjes zijn het!